Kako Danska smanjuje CO2 emisije iz autobusa, kamiona, brodova i aviona

Kompanije u Danskoj planiraju da izgrade jednu od najvećih svetskih fabrika za proizvodnju čistog vodonika koja pomaže smanjiti CO2 emisiju iz autobusa, kamiona, brodova i aviona.
Područja koja se koriste za transport je vrlo teško dekarbonizovati. Vodonik se može koristiti kao alternativa gorivima poput benzina i dizela.

Koristeći elektrolizatore koji se pokreću obnovljivom energijom, vodonik ne sadrži emisije ni u proizvodnji ni kada se koristi, ali trošak proizvodnje još uvek predstavlja veliki izazov za nadmetanje sa fosilnim gorivima.
Uspeh će se oslanjati na proizvodnju čistog vodonika u industrijskom obimu, istovremeno smanjujući troškove na isti način na koji je cena obnovljivih izvora energije pala u poslednjih 10 godina.
Troškovi energije vetra na moru opali su za 56% od 2010. godine, na primer, Faza 1 projekta revolucionarnog razvoja mogla bi da bude operativna do 2023. godine i da se u potpunosti skalira do 2030. godine kako bi se isporučilo 250000 tona sintetičkog goriva svake godine dovoljno da se smanji godišnja emisija ugljenika za 850000 tona .
Cilj Danske je da do 2030. smanji emisije CO2 za 70% u odnosu na nivo iz 1990. godine.
Danska takođe gradi dva „energetska ostrva“ u Severnom moru i na ostrvu Bornholm.
Čvorišta na moru na kraju će proizvesti dovoljno energije za napajanje 4 miliona danskih kuća i imaće minimalni kapacitet od 4GW.
Šta naša zemlja može naučiti od Danske?

Izvor: WEF

Share

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *